Projekt Revolúcia v učení detí prináša nový spôsob učenia detí od najútlejšieho veku. Pedagogika na základe Montessori princípov vedie ku kvalitnejšej výučbe a k zlepšeniu vnútorného prostredia, v ktorom sa deti učia. Únia materských centier ponúka prostredníctvom materských a rodinných centier Slovenska, učenie na princípoch Montessori. Deti sa zúčastňujú denných aktivít spoločne so svojimi rodičmi a rešpektujú princíp slobodnej voľby.
Tento projekt realizujeme vďaka:
Cieľ projektu
- Alternatívnou formou vzdelávania priniesť nový pohľad na to, ako deti a dospelí získavajú vedomosti.
- Vyškoliť vedúce pracovníčky materských a rodinných centier za účelom vedenia programu Montessori vo svojich centrách.
- Podporiť kvalitatívne vyššiu úroveň materských a rodinných centier.
- Vzdelávať ďalšie učiteľky Montessori vo svojich mestách a obciach.
Princípy učenia sa s radosťou
- Sloboda. Princíp je zameraný na ľudskú hodnotu ako filozofickú kategóriu.
- Slobodná voľba práce. Montessori dáva pojmu práca zvláštny význam, lebo nezávisle od toho čo dieťa robí, pracuje na svojom vývine.
- Slobodná voľba pracoviska. Dieťa si ľubovoľne vyberie miesto, či chce pracovať na zemi alebo za stolom.
- Slobodná voľba sociálnej formy. Dieťa si vyberá, či chce aktivitu robiť samo alebo s niekoho pomocou.
- Slobodná voľba tempa práce.
- Slobodná voľba opakovaní.
Montessori v praxi
Vyškolené lektorky budú vedieť ako pracovať s deťmi, s rodičmi a budú môcť viesť Montessori výučbu vo svojich centrách. Spočiatku pod odborným garantom a neskôr samostatne. Materské a rodinné centrá postúpia na kvalitatívne úrovni, vďaka alternatívnemu prístupu vo vzdelávaní. Lektorky Montessori dielničiek budú realizovať kurzy pre deti do 5 rokov v rovnakom rozsahu ako boli vzdelávané ony. Rodičom ponúknu podpornú literatúru k vedeniu detí aj v domácom prostredí.
Prínos projektu
Zavedením pravidelných hodín pedagogiky s Montessori princípmi, sa zvýši atraktívnosť programov v materských a rodinných centrách. Vychádzali sme z reálnych potrieb rodičov v materských a rodinných centrách, ktorí prejavujú čoraz väčší záujem o alternatívne spôsoby výchovy a výučbu svojich detí. Montessori učenie je inovatívne z pohľadu odborníkov a materské a rodinné centrá sú prirodzeným priestorom pre zavedenie takejto výchovy a výučby. Lektori pracujú s rodičmi za účasti detí, rodičia vidia, ako napreduje vzdelávanie ich detí pri navštevovaní programu Montessori dielničiek. V budúcnosti predpokladáme zavedenie alternatívneho vzdelávania aj do materských a základných škôl, pre jeho neoceniteľný prínos a posun v rozmýšľaní a učení sa detí.